Het is uitgebreid in het nieuws, “Huisartensen onder druk”, “Tekort aan personeel” , “Huisartsenspoedpost sluit vanwege personeelsgebrek”, allemaal noodkreten. Om ervoor te zorgen dat we toch uw vragen kunnen blijven beantwoorden hebben we uw hulp ook hard nodig. Als we samen goede afspraken maken over hoe u uw zorg vraagt, dan kunnen we waarborgen dat uw vragen op het juiste moment, door de juiste hulpverlener worden beantwoord. Daarom moeten we de manier waarop wij bereikbaar zijn gaan veranderen. In het begin zult u het idee krijgen dat we minder goed bereikbaar zijn, omdat het niet meer zoals vroeger is, waarin u gewoon naar de dokter kon bellen of even langs de balie lopen. Om te zorgen dat we bereikbaar blijven zullen met name die mogelijheden worden verminderd per 1 september 2025. Doen we dat niet, dan lukt het niet goed om u te helpen. Met andere woorden: we moeten het samen doen!! Het zal best even wennen zijn, maar wij zijn ervan overtuigd dat we dan stevig de toekomst in kunnen.
“Praat met de Dokter” download de App en maak een account, voor meer informatie klik hier
Zie ook:
“Waarom kan ik niet de hele dag bellen als ik een vraag heb?”
“Waarom kan ik niet gewoon even naar de dokter lopen om mijn vraag te stellen?”
“Waarom kan ik mijn vragen niet gewoon even mailen, dat is toch ook digitaal?”