1781 NL Den Helder
Stuurt u ons een e-consult
Wij merken de laatste jaren een toenemende drukte aan de telefoon en hebben moeite om iedereen tijdig te woord te staan. Vanaf maandag 10 maart zijn wij daarom ook bereikbaar via app. Via PraatmetdeDokter kunt u ons eenvoudig berichtjes sturen, vragen stellen, dingen doorgeven of ons een foto versturen. U hoeft dan niet meer met de praktijk te bellen. Hiermee hopen we voor u veel frustratie en wachttijd te besparen en u tijdig te kunnen helpen.
Via PraatmetdeDokter kunt u ons dus net als in Whatsapp, op een veilige manier, allerlei berichten sturen. Medische vragen, herhaalrecepten, vragen over een afspraak of andere vragen. Alles kunt u ons via PraatmetdeDokter toesturen. Ook het versturen van documenten of foto’s is mogelijk.
Het verschil met Whatsapp is dat PraatmetdeDokter, bij medische vragen automatisch alle benodigde medische gegevens zal uitvragen en dat uw gegevens veilig worden verwerkt. Op deze manier kunnen wij u beter advies geven en wordt u sneller geholpen. Antwoord krijgt u van ons vaste team doktersassistentes en huisartsen.
Hieronder een linkje naar Youtube over het gebruik van de app en voorbeelden van gebruik:
Registratie:
Voor PraatmetdeDokter moet u zich eenmalig registreren
Volg hiervoor onderstaande stappen:
Om de app te gebruiken dient u zich eenmalig bij de praktijk te registreren. De naam van onze praktijk is Watertoren – Den Helder. Let goed op dat u de juiste kiest! Er is namelijk ook een Huisartsenpraktijk De Watertoren in Utrecht.
Wij raden u aan om direct een account aan te maken zodat u wanneer u ziek bent u ons direct via PraatmetdeDokter een bericht kan sturen.
Indien u tegen problemen aanloopt kunnen wij u uiteraard helpen met het aanmaken van een account.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U dient hiervoor de app te downloaden via de appstore.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.