Veel mensen vinden het fijn om “gewoon even” naar de praktijk te komen, dan hebben ze direct even contact met de assistente. Heel begrijpelijk, maar de balie is hier niet geschikt voor. Wij kunnen aan de balie uw privacy niet garanderen, de mensen achter u en in de wachtkamer luitsteren mee. De balie moeten we bewaren voor zaken die uit het spreekuur voortkomen, zoals het doen van urine- of bloedonderzoek of het maken van een vervolgafspraak. Om uw privacy te garanderen zal u een briefje meekrijgen van uw zorgverlener waarop de vraag staat aan de assistente, zodat u dat niet aan de balie hoeft te vertellen. Voor andere zaken kunnen we u helaas niet meer helpen aan de balie. Komt u dus niet naar de praktijk met uw vragen of herhaalrecepten. Ook daarvoor kunt u het best contact opnemen via Praat met de Dokter of via de receptenlijn. Mocht u voor deze zaken toch naar de praktijk komen dan zal u verzocht worden om dat op de andere manieren te doen. Dat klinkt misschien een beetje streng, maar helaas kunnen we het niet anders doen. Uiteraard zullen we eerst nog wat tijd nemen om te wennen, maar op een gegeven moment wordt u niet meer geholpen aan de balie voor zaken die niet uit het spreekuur voortkomen. Maakt u daarom alvast een account aan bij Praat met de Dokter, het is echt eenvoudig, als u WhatsApp kunt gebruiken kunt u ook Praat met de Dokter gebruiken.
“Praat met de Dokter” download de App en maak een account, voor meer informatie klik hier
Zie ook:
“Waarom kan ik niet de hele dag bellen als ik een vraag heb?”
“Waarom kan ik mijn vragen niet gewoon even mailen, dat is toch ook digitaal?”