“Waarom kan ik niet de hele dag bellen als ik een vraag heb?”

U bent gewend om zo vroeg mogelijk te bellen met de dokter. Niet zo vreemd, zo was het ook lange tijd, alleen dan kon uw vraag beantwoord worden. Dit zorgt ervoor dat er heel veel druk is aan de telefoon, met name tussen 8 en 9 uur. Het blijkt dat heel veel van deze vragen niet op die manier of op dat tijdstip gesteld hoeven worden. Zo bellen mensen bijvoorbeeld voor een herhaalrecept. Dat zorgt er voor dat andere mensen (incl. u zelf) lang moeten wachten. Er zijn heel goede andere manieren om uw herhaalrecepten aan te vragen. Dat kan via het patientportaal, u kunt dat op uw eigen tijd de herhaling aanvragen, u hoeft daarvoor niet in de wacht te staan. Ook via Praat met de Dokter heeft u er verder geen omkijken naar. Wilt u toch liever bellen, dan kan dat ook, als u het nummer van de praktijk belt en de 2 intoetst dan kunt u uw herhaalrecept inspreken, als het onduidelijk is voor ons dan nemen we contact op.

“Praat met de Dokter” download de App en maak een account, voor meer informatie klik hier


Zie ook:

“Waarom kan ik niet gewoon even naar de dokter lopen om mijn vraag te stellen?”

“Waarom kan ik mijn vragen niet gewoon even mailen, dat is toch ook digitaal?”

 

 

 

Bel de praktijk